Giving the Olympics to #Beijing was not a good idea. We Germans watched on 🇩🇪dennoch, despite all moral reservations.
Now it’s time to show how things can be done better – and finally bring the games to Germany 🇩🇪.
It has been a clear 💯 % vote of the German Olympic Sports Confederation (DOSB) at the 19th General Assembly in #BadenBaden to face exactly this challenge.👏
Congratulations to #DOSB President Thomas Weikert also for the convincing re-election and DOSB Chairman Torsten Burmester, who have unmistakably placed the claim for Olympia in Germany 🇩🇪.
#Germany can show that games can also be held #sustainably, using existing infrastructures and making it a real “people’s festival”.
There are already excellent concepts on the market that support precisely this sustainable idea and the question of whether the International Olympic Committee – IOC likes it is not important, because it will be more important that the #athletes formulate what they want for once and not an Executive Board alone decides out of political considerations. You can see where this ends in #Qatar.
Die schon oft diskutierte Frage ist 2036 dafür eine gute Jahreszahl kann ich nur mit einem klaren Ja beantworten. 100 years after 1936, it will be important to turn these then gloomy games into a positive success story and prove to the world that we Germans have learned from history.
We at APA Brands Events Solutions are happy to follow this path, both with Deutsche Sport Marketing as #TeamD partner but also as equipment partner of the German Olympic Sports Confederation (DOSB).
We will be happy to make our contribution.
Good luck on this way!🍀💪🏻
It’s time for #Olympics
Die Olympischen Spiele nach #Peking zu vergeben, war keine gute Idee. Zugeschaut haben wir Deutschen 🇩🇪dennoch, allen moralischen Bedenken zum Trotz.
Nun wird es Zeit zu zeigen, wie es besser geht – und die Spiele endlich nach Deutschland 🇩🇪 zu holen.
Herzlichen Glückwunsch an DOSB-Präsident Thomas Weikert und den DOSB-Vorsitzenden Torsten Burmester, die ihre Forderung klar und unmissverständlich formuliert haben.
#Deutschland kann zeigen, dass es möglich ist, die Spiele auf nachhaltige Weise zu veranstalten, bestehende Infrastrukturen zu nutzen und sie zu einem echten “Volksfest” zu machen.
Es gibt bereits hervorragende Konzepte auf dem Markt, die genau diese nachhaltige Idee unterstützen und die Frage, ob es dem Internationalen Olympischen Komitee – IOC gefällt, ist nicht wichtig, denn es wird wichtiger sein, dass die #Athleten einmal formulieren, was sie wollen und nicht nur ein Exekutivrat nach politischen Gesichtspunkten entscheidet. Sie können sehen, wo das in #Katar endet.
Wir von APA Brands Events Solutions gehen diesen Weg gerne mit der Deutschen Sport Marketing als #TeamD-Partner und als Ausstattungspartner des Deutschen Olympischen Sportbundes (DOSB).
Viel Glück auf diesem Weg!🍀💪🏻